22 Mayıs 2014 Perşembe

SEO'nun web sayfalarına etkileri

Seo ve Seo Danışmanlığı 21. Asır teknolojisi ile hayatımıza giren yeni kavramlardır. Seo, “Search Engine Optimization” başka bir deyişle “Arama Motoru Optimizasyonu” demektir. Bir başka söylemle “internette bulunurluk” demektir. Çünkü bir malı almak veyahut ile ilgili araştırma yapmak için artık insanların ilk baktığı şey internetteki arama motorları olmuştur. Önceden eşe arkadaşa sormak yerine artık insanlar bir tık ile istedikleri her şeye çok kolay ve hızlı bir biçimde erişebiliyor.

Seo danışmanlığı da, internet çağının yeni sektörü olarak ortaya çıkmıştır. En kolay tanım ile arama motorlarında üst sıralarda bulunma sürecinin yönetilmesidir Seo Danışmanlığı. Artık çağ, rekabet çağıdır ve aynı hizmeti, ürünü satmak için uğraşan binlerce firma vardır. O ürünün, hizmetin pazarlanması için kullanılan en yaygın yol internet kanalı olmakla beraber artık hemen hemen internet sitesi olmayan firma da kalmamıştır. Peki, internet sitesi başarılı bir pazarlama süreci için yeterli midir? Elbette ki hayır… Artık firmalar, en çok aktüellenen, en çok ziyaret edilen, en çok takipçisi olan ve arama motorlarında en üst sırada yer alan olabilmek için sanki bir yarışın içine girmişlerdir. Bu sürecin de parlayan yıldızı şüphesiz ki Seo Danışmanları olmuştur. Çoğunlukla web tasarımcısı olan Seo Danışmanları, bir arama motoru gibi düşünerek, tecrübe yanılma yöntemi ile arama motorlarının sıralamada kullandıkları mantık ve algoritmayı çözmeye çalışmış ve bu danışmanlık türü de bu şekilde ortaya çıkmıştır.

İnternetteki ticaret hacmi arttıkça, firmaların da Seo Danışmanlığına olan talebi ve Google üzerinde daha fazla görüntülenebilmek için bir Seo Danışmanına olan ihtiyacı artıyor. Seo Danışmanlığı, Aylık ve Hedef Bazlı Seo Çalışmaları olarak 2’ye ayrılmaktadır. Aylık Seo Danışmanlığında, rakipler ve sitenin eksik istikametleri her ay nihayetinde raporlanır ve verim aylık olarak hesaplanır. Hedef Bazlı Seo Danışmanlığında ise, şirket ile görüşülen somut amaçlar baz alınarak süreç yönetilir. Sitenin şu anki konumu ile olması istenilen konumu ve piyasadaki rekabet vaziyeti bu sürecin etkenleridir. Hedef Bazlı Metot daha çok işverenler tarafından seçenek edilirken, Seo Danışmanları tarafından çok mantıklı görülmez. Çünkü böyle bir çalışma danışmanının sorumluluğunu artırır iken işveren için garanti sağlar. Bu metot ile çalışan Seo Danışman firmaları da son derece azdır.

Şayet Seo Danışmanlığına ödenen para ile karşılığında alınan hizmet değerlendirilir ise hizmetin yararının daha büyük olduğu görülecektir. Çünkü arama motorlarından alınan her üst sıra, artan bir satış demektir. Elbette ki, bu fırsatı değerlendirmek yeniden firmanın elindedir, Seo Müracaat etmeleri yalnızca emele erişmede kullanılan araçlardır. Firmaların iyi ürün ve hizmet vermesi, vaad ettiklerinin arkasında durması ve geri dönüşleri tesirli bir şekilde satışa dönüştürmesi yine firmaya bağlıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder